Saturday, January 17, 2009

我的名字 我的姓氏

西人同事們都覺得婚後換上夫君的姓氏是理所當然,所以也以為我會咁做。之但係我卻遲遲未下決定,更好像從沒有這個意欲。也許仍想混過去吧,起碼保留自己個姓還可以叫Ms.,可是改了姓之後就一定是Mrs.啦!

也許就算改,也是加多個姓,而不會像外國人般完全改掉。不過話說回來,好像只有區議員同政府官員才配擁有四個字的名字,就像陳方安生、葉劉淑儀、范徐麗泰。哪有聽過劉陳慧琳、梁劉嘉玲、倪周慧敏呀?唔型0丫嘛!

咁,我係咪好應該keep番自己個姓呢?

1 comment:

Deona said...

A teacher in my old school has a surname of 'Fortune'. She didn't want to change her name after she got married. She is still called Ms Fortune. What an unfortunate surname x