Thursday, July 17, 2008

不一樣的

新婚,不是應該很愉快的嗎?

只不過是兩個月,已經有怪怪的感覺!

是張床太大嗎?其實也只是Queen Size而已,為何我們會各佔一方,互不相干似的?還是喜歡以前那張,小小的,卻很溫暖!

是工作太累嗎?我們一直都是打這份工的,結婚前卻「不是這樣」。

是之前那一兩個月用盡了精力,還未回氣嗎?好像大家每天放工都很累,提不起勁的,連結婚照都未有時間分發!

是太多家務要做嗎?好像晚晚唔係洗衫就係摺衫咁!兩個人邊有咁多衫呀?

以為轉換新環境的是他,要適應是理所當然,但原來我也需要重新調整我的生活習慣。希望這只是適應期吧,希望適應期快點過去啦!

3 comments:

chan ka said...

hey pat, i came to ur blog, and see this post... just wanna let u know, two ppl living together is not an easy thing, just take some more time to get used to it la! :) you two will be fine! dont worry!

Queen said...

hmm.... I know.... adjustment takes time..... Well, so far I can't tell what's wrong. but it's just weird and isn't like something I would expect. Then when we get use to this mode, it's time for us to move out and adjust again! That's life.........

Thanks for dropping me a line!!

Anonymous said...

hi, 我係cherrie 呀~ 第一次留post 俾你, 我會努力呀~
係呢..我都發現婚後生活好忙..冇想像中咁開心...